Michael Essien

Elo,
dziś na rozkładzie defensywny pomocnik z Ghany - Michael Essien. Obecnie piłkarz greckiego Panathinakosu Ateny. Bardzo cieszy mnie autograf na zdjęciach w Realu, bo po prostu kibicuję temu klubowi.
I wkurwiło mnie jak pieprzoni islamiści zrobili rzeź z irackich kibiców tego klubu. Niestety jedyne co można teraz zrobić to modlić zdrowie rannych.


Wracając do Michaela. Swego czasu był to najlepszy defensywny pomocnik na świecie. Z Olimpique Lyon zdobył dwkrotnie Mistrzostwo Francji. Potem przeniósł się do Chelsea gdzie był kluczową postacią. Z londyńskim klubem zdobył Puchar Anglii i Puchar Ligi. W sezonie 2006/07 został uznany za najlepszego piłkarza Chelsea.

W moim Realu przebywał na wypożyczeniu. Było to trochę absurdalne, bo wówczas na jego pozycji mogli grać m.in. Kaka, Khedira i Xabi Alonso. Mimo to chciał go Jose Mourinho. The Special One wystawiał Essiena na bokach obrony.
Mimo to Micheale w 21 meczach strzelił 2 bramki.

Później trafił do Milanu, a z San Siro przeniósł się do Włoch.




Poniższe zdjęcie jest na wymianę :)
Poluję między innymi na grafy, które możecie mieć tj. Ilkay Gundogan, Marco Reus (tylko karta Borussii) czy Toni Kroos (tylko fotka w barwach, bo mojej nie podpisał).
Warto sprawdzić ''Poszukiwane''. Chociaż jak macie inne ciekawe podpisy to pewnie też się dogadamy ;)

Essien to bodajże mój 15 piłkarz Realu w kolekcji. W przeciwieństwie do innych kolekcjonerów, dla mnie ''autograf piłkarza Realu liczy się tylko gdy jest on złożony na fotce/karcie w barwach tego klubu ;) I Real Madryt Castilla to nie jest Real Madryt.


Ze zdobyciem podpisu było trochę kłopotów. Pisałem maila do klubu, ale odpisali ''no sorry''. Później skontaktowała się ze mną pani z Panathinakos i doszliśmy do porozumienia.
Dodawałem grecki znaczek.

4 komentarze: